Hannah Westra

Hannah Westra

Dans: Attitude

Dansen doe ik al sinds dat ik mij kan herinneren. Van zelf thuis optredens verzinnen en opvoeren voor mijn familie in de woonkamer tot zingen en dansen op de basisschool tijdens de weeksluiting, ik vond het allemaal geweldig om te doen. Als klein meisje begon ik in mijn 4e levensjaar met kleuterballet. Dit deed ik altijd met heel erg veel passie en plezier.

Toen ik 15 jaar was besloot ik om mijn hart te volgen en naar de dansopleiding te gaan, om van mijn passie mijn beroep te maken. Dit is gelukt en in 2017 ben ik afgestudeerd als klassiek/moderne dansdocent. Tijdens mijn dansopleiding heb ik veel geleerd over allerlei dansstijlen, over het maken van projecten en voorstellingen en het lesgeven aan verschillende doelgroepen. Sinds 2017 werk ik voor Stichting Netwerk en verzorg ik met veel passie en liefde dansworkshops in het primair onderwijs in Noord-Holland. Daarnaast werk ik ook sinds 2017 als dansdocent bij de Hoornse balletschool. Sinds 2020 werk ik bij De Blauwe schuit in Hoorn en daar word ik veel gevraagd om voor hen dansworkshops/opdrachten te verzorgen in het primair onderwijs in Noord-Holland. En sinds begin dit jaar werk ik al bij Artiance als dansdocent en cultuurcoach. Ik verzorg daar vol passie allerlei leuke, opmaat gemaakte danstrajecten en ondersteun de leerkrachten.

Naast dansles geven, vind ik bezig zijn met zang, muziek en theater ook ontzettend leuk. Zo ben ik terecht gekomen in de schoolband toen ik 14 jaar was en volg ik sinds mijn 14e tot op heden zangles. Vanuit mijn zangcoach heb ik op meerdere plekken mogen optreden en dat doe ik met veel liefde en passie. Als docent vind ik het heel erg belangrijk dat mijn leerlingen zich op hun gemak voelen in mijn les. Ik weet van mijzelf dat ik een heel enthousiaste docent ben en dat enthousiasme wil ik graag over brengen aan mijn leerlingen zodat zij net als ik dansen, optreden, zingen net zo leuk vinden als dat ik dat doe. Ik wil graag alles uit mijn leerlingen halen op technisch en op creatief gebied. Ik vind het gewéldig om te merken dat mijn lesmateriaal naar mate ik de les vaker oefen dat het ook daadwerkelijk in hun systeem zit en dat ik groei zie bij de leerlingen.